Organizace dne – I. třída Žabičky a II. třída Motýlci
Ranní scházení I. třídy Žabiček:
- 6.30 hod, zůstávají stále ve svojí třídě
Ranní scházení II. třídy Motýlků:
- 6.30 – 7.00 hod ve třídě Žabiček
- Od 7.00 hod ve své kmenové třídě Motýlci
- Od 15.30 do 16.30hod. se děti spojují ve třídě Žabiček.
Rozvržení denního režimu je orientační, závisí na věkové skupině dětí a umožňuje pedagogům
pružně reagovat na neplánované situace, náladu dětí, počasí, kulturní a společenské události a jiné.
6.30. hod.
|
Zahájení provozu mateřské školy Příchod dětí do mateřské školy, předávání dětí pedagogickým pracovnicím do třídy, volně spontánní zájmové aktivity, Individuální didakticky zacílené činnosti, rozvíjení podnětů nabídnutých učitelkou, pedagogická
diagnostika, práce s dětmi se speciálně vzdělávacími potřebami. |
|
Ranní komunitní kruh, didakticky zacílená činnost ve skupinách, individuálně, v komunitním kruhu, jazykové chvilky, smyslové hry, kompenzační speciálně pedagogická péče. Pohybové aktivity – ranní zdravotní cvičení, relaxační a dechová cvičení, pohybové chvilky.
Osobní hygiena, dopolední svačina |
|
Dokončení již rozvinutých činností. Volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry a zájmovou činnost, práce s dětmi se speciálními potřebami, cíleně řízené činnosti |
9.45 |
Osobní hygiena, příprava na pobyt venku, pobyt dětí venku, vycházky po okolí školy, sezónní vycházky do přírody, tematické vycházky, pobyt na školní zahradě areálu školy. Divadelní představení pořádané v mateřské škole a návštěvy akcí pořádaných pro děti předškolního věku. Případně náhradní činnost. |
11.45
|
Oběd a osobní hygiena dětí, příprava na odpolední odpočinek |
12.30 |
Odpolední odpočinek dětí respektující rozdílné potřeby dětí při četbě pohádek. Individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku (logopedická péče, činnosti zaměřené na přípravu do ZŠ - pokud se ve třídě vzdělávají děti starší 5 let, činnosti zaměřené na získávání kompetencí dle věku a možností, diagnostika dětí, aktivní zájmová činnost. |
|
Volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry, zájmové činnosti a zájmové kroužky, pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí mohou probíhat na zahradě mateřské školy |
14.30 |
Osobní hygiena, odpolední svačina
|
Zájmové činnosti dle výběru dětí, spontánní a pohybové aktivity v prostorách MŠ nebo na školní zahradě, rozcházení dětí domů |